Театральний гурток

23.Лис.2018
Театральний гурток

В основі сучасних підходів до організації педагогічного процесу в дошкільному навчальному закладі є сприяння всебічному розвитку дитини, зокрема виявлення її природних здібностей, обдарованості. Розвиток творчої особистості дитини – одна із пріоритетних задач в організації музичної діяльності дошкільнят.

Музично-естетична діяльність дитини розглядається як цілісна система, в якій всі види музичної діяльності налаштовані на розвиток музичного сприйняття, мислення, уяви і фантазії, творчої активності, вміння бачити і сприймати красу музичного мистецтва, що спонукає до оволодіння культурою людських почуттів та відносин.

Допомогти дітям відчути і зрозуміти силу впливу музики – задача складна. Тому, робота музкерівника спрямована на створення умов для творчого засвоєння отриманих знань, розвитку індивідуальності, емоційного благополуччя дітей.

Для того, щоб залучити всіх дітей до творчості музкерівник використовує елементи театралізації у всіх видах музичної діяльності, а саме: на заняттях, святах та розвагах.

Розділ «Музично-ритмічні рухи».

Як правило, музичне заняття починається з ходьби, і тому вже з молодшої групи діти навчаються самостійно передавати ходу тварин (лисиці, ведмедика, жабки та ін. ) Для дітей старшої групи завдання ускладнюється елементами логоритміки, тобто, необхідно передати образ рухами зі співом. Також діти старшої групи імітують ходу людей (шкандибає бабуся, стрибає дівчинка, поспішає до школи хлопчик, тощо) Під час таких вправ музкерівник спонукає дітей помічати, як справляються із завданням друзі і пропонує проаналізувати відмінності ходи, наприклад, «вовчика» Андрія від «вовчика» Сашка.

Справжню фантазію проявляють малята при виконанні вправ та імпровізованих таночків, які пов’язані з образами тварин, об’єктами живої та неживої природи: «Листя, яке опадає», «Снігопад», «Сонячні промінчики», «Дощові краплинки», «Тендітна квітка», «Веселі мавпенята» тощо. Таке перевтілення  сприяє вияву почуттів, дає змогу побороти боязкість, сором’язливість.

Елементи театралізованої гри допомагають дитині через музичну, музично-дидактичну гру, народну, або рухливу гру розвивати емоційну сферу, змушують співчувати персонажам, співпереживати подіям, які розігруються у грі.

З метою визначення сформованості вмінь дошкільнят перевтілюватися, змінюються завдання знайомої гри. Так, наприклад, в грі «Впізнай по голосу» діти відображають голосом мешканця лісу так, щоб всі зрозуміли, хто це.

Розділ «Співи».

Особлива увага приділяється інтонації та виразному виконанню пісні або співаночки. Відомо, що одну і ту саму пісню можна виконати по-різному, залежно від того, що хоче передати виконавець.

Одним із засобів впливу на формування особистості дитини є особливий вид мистецтва – театр. З метою близького знайомства з театром і залучення до театралізованої діяльності дітей в нашому ДНЗ було створено у 2001 року театральний гурток. Основні завдання гуртка це – розвивати творчій потенціал дитини, допомагати  їй глибше пізнати себе, спонукати до самовдосконалення, навчати долати труднощі, відчувати задоволення від власних досягнень та успіхів інших.

Безперечно, театралізована діяльність має великий вплив на всебічний, гармонійний розвиток дитини, але заняття театрального гуртка проходять один раз на тиждень і тільки 10-12 дітей мають можливість вдосконалювати свої творчі здібності. Виникають питання: «Що робити всім іншим дітям?» «Як їм допомогти самореалізуватися, проявити творчість?»

На святах і розвагах елементами театралізованої діяльності, як правило, є театралізоване дійство, ігри-драматизації, або міні вистави. Ролі обирають самі діти, маючи нагоду проявити себе, а для сором’язливих, невпевнених дітей це нагода подолати сумніви щодо себе і повірити у власні сили.

Кожного року гуртківці звітують перед глядачами ДНЗ  показом вистави. Вистави були музичні і музично-літературні. Це: «Буратіно», «Ріпка на новий лад», «Дюймовочка», «Про хатинку, яка знайшла друзів», «В гості до Петрика», «Хто похвалить найкраще за всіх», «Казка вчить, як на світі жити», «Пригоди Світлофора».

Театралізована діяльність багатогранна. Можна наводити ще багато прикладів використання елементів театралізованої діяльності на заняттях з музичної діяльності. Це і придумування казок та історій під час слухання музики і складання казки від кумедної пісеньки, і казка від співаночки, тощо.  Можна впевнено сказати, що використання елементів театралізованої діяльності актуальне і сприяє розвитку музично-естетичних здібностей дітей, бо дає дошкільнятам можливість вільно володіти вміннями, навичками, творчими здібностями, можливість не загубитися у житті, бо дитина збереже гармонію у стосунках зі світом, знайшовши ту сферу діяльності, до якої спонукають її природні здібності і вподобання.

Галерея зображень